Sprookjeshuwelijk!

Geloof jij in sprookjes?

Tuurlijk! Je maakt er gewoon zelf ééntje.

Ik denk dat er geen dag in je leven is waar meer aandacht aan wordt besteed dan aan je huwelijksdag. Begin met het versturen van een “Save The Date” kaart of uitnodiging in de stijl die bij jou en je lief past en die je trouwdag goed weergeeft. Breng je gasten alvast in de juiste sfeer. Maak ze nieuwsgierig naar wat komen gaat!

Wanneer krijg je nou nog “echte” post? Weet je zo’n (gekleurde)enveloppe met een postzegel en jouw naam en adres met de hand geschreven erop. Die “echte” post vind je dan in de brievenbus. Gelukkig heb ik een paar vriendinnen die nog steeds die moeite nemen. Bij belangrijke gebeurtenissen in mijn leven of als het even niet mee zit ontvang ik een kaartje met daarin een persoonlijke tekst. Ik word er blij van!

Vandaag steek ik nietsvermoedend mijn hand in de brievenbus en tussen de folders en de krant zit een vrolijke enveloppe met herfstbloemetjes erop. Ik word er nieuwsgierig van, maar ik kan mij bedwingen om de enveloppe open te scheuren. Wat een mooie enveloppe al niet doet! Ik pak netjes een brievenopener en ik ga er zelfs bij zitten om de inhoud te lezen.

De enveloppe komt van de BWPN(Beroepsorganisatie Weddingplanners Nederland) met daarin een uitnodiging in dezelfde stijl dan de enveloppe. Ik ben uitgenodigd voor het VIP Event in Noordwijk. Behalve de locatie, de datum en het tijdstip blijft alles een verrassing. Spannend!

Droom de dag en droom de nacht omarmd door natuur en sprookjespracht

Droom de dag en droom de nacht omarmd door natuur en sprookjespracht.

We kennen de Efteling niet alleen als attractiepark maar natuurlijk ook als sprookjesbos.  Laatst was ik bij een masterclass van de creatief directeur van De Efteling, Olaf Vugts. Olaf streeft ernaar dat gasten van de Efteling hun bezoek waarderen met een 9+. Daarvoor trekt hij samen met zijn medewerkers alles uit de kast. Ook hier ontvang je allerlei persoonlijke berichten na een boeking bij vakantiepark Efteling Bosrijk. Ook Frederiek, die deze dag organiseert, krijgt vooraf een kaartje in de bus om haar succes te wensen bij het event.

Olaf vertelt dat bruidsparen gratis hun trouwrapportage mogen maken in de Efteling. Zij ontvangen daarbij een gratis toegangskaartje om een jaar later op hun huwelijksdag het park te bezoeken. 

Kortom maak je eigen sprookje. Het zijn juist de details die het extra bijzonder maken.

10 gratis tips

10 gratis tips voor de organisatie van je bruiloft 

The Perfect Day gaat naar de beurs

The Perfect Day gaat naar de beurs.

Nee, niet naar de aandelenbeurs hoor! Ik neem deel aan het weddingevent in het Carlton Oasis Hotel in Spijkenisse op 7 oktober 2018. Best spannend! Want dit is voor mij de eerste keer.

The perfect day op de trouwbeurs Carlton Oasis

Gelukkig heb ik om mij heen een paar lieve en inspirerende creatieve meiden die mij helpen. Iedereen heeft zijn eigen specialiteit. Mirjam van Planet Puk helpt mij met het ontwerp van het drukwerk, Fiona van Koningsbloemen is super creatief op allerlei gebied en natuurlijk met bloemen en Shiela van Waanzinnig Trouwen is mijn steun en toeverlaat als het om styling gaat.

Allereerst moet ik bedenken in wat voor stijl ik de stand van 3 x 2 m ga inrichten. Met het aanbieden van een dienst kan ik nou eenmaal geen product laten zien. Ik wil een sfeer maken die bij mij past en waarbij ik mij op mijn gemak voel. Daarom heb ik gekozen voor rieten stoelen, houten accessoires en een kleed in warme tinten. Kaarsen, waxinelichtjes en natuurlijk verse bloemen maken het af.

Een houten ovalen lijst voorzien van bloemen in herfsttinten dienen als backdrop. Bruidsparen krijgen zo een idee hoe je met een accessoire leuke foto’s kunt maken.

The Perfect Day op het rieten mandje

Een grote foto met een ontspannen lachend bruidspaar samen in een roeiboot komt op een schildersezel. Deze foto prijkt ook op mijn visitekaartje omdat het zo goed weergeeft waar ik voor sta. Ik vind het heel belangrijk dat er van die momenten zijn op een huwelijksdag. Even samen zijn en genieten van het moment. Het bootje en het water is een passie van mij en betrek ik er graag bij.

The Perfect Day at the lake

De organisatie vraagt mij om een leuk presentje te bedenken voor in de goody bag. Dat betekent dat het creatieve brein van de dames op volle toeren werkt. Wij gaan aan de slag met flesjes, zand, kurk, schelpen, touwtjes en sterretjes. Verder maken we teksten voor op een flyer en bedenken we een mooie waardebon.

The Perfect Day met bloemen

Ik zie uit naar de ontmoeting met al die mannen en vrouwen die hun relatie met een huwelijk willen bevestigen en die ik op het trouwevent ga ontmoeten.

The secret ingredient is always love!

De vintage bruiloft

Wat is dat een vintage bruiloft? Het woord “vintage” betekent volgens de encyclopedie: antieke uitstraling hebbend, retro, tweedehands, van een zeer goed jaar.

Van een zeer goed jaar heeft waarschijnlijk betrekking op vintage wijn, maar ik vind het ook wel passend in het kader van een bruiloft. Een zeer goed jaar kan 1920 zijn, maar ook 1960 of 1990.

Als jij goede herinneringen hebt aan je tienerjaren of je houdt van de sfeer van de jaren 20 omdat je b.v. van zwart/wit films houdt dan kan dat thema dienen voor je bruiloft.

Misschien zijn zwart/wit foto’s in oude fotolijsten ter decoratie al voldoende.

Je kunt de locatie aankleden met meubelen uit vervlogen tijden en decoreren met oude gebruiksvoorwerpen.  Dit draagt bij aan de juiste sfeer.

Hoe leuk is het om deze sfeer ook te gebruiken bij de familiefoto’s. Vaak wordt er een achtergrond gekozen en daar wordt dan steeds een andere groep mensen gefotografeerd. Maak er een soort actiefoto’s van. Vraag of opa de radio aanzet en je moeder achter de secretaire gaat zitten.

Een vervoermiddel uit die tijd die jou aanspreekt is vaak een echte eye catcher. Vaak willen de bruiloftsgasten zo’n auto ook wel van dichtbij bekijken en er even in zitten.

Met je kleding kan je samen met je aanstaande veel doen. Misschien hangt de trouwjurk van je moeder of oma nog in de kast of ligt die verstopt in een oude koffer op zolder en kan je die laten aanpassen en is het precies wat je zoekt. Een accessoire gebruiken dat ook je moeder op haar trouwdag droeg is ook een idee.

De muziek kan je aanpassen aan het thema vintage. De uitstraling maar ook het type muziek draagt bij aan de juiste vibe. Plaatjes draaien is ook weer helemaal hip!

Je kunt het thema zover doorvoeren als je zelf wilt.

Wat vind jij van dit thema?

Van secretaresse tot weddingplanner.

Vandaag is mijn vriendin Tanja er al twee jaar niet meer.

Deze gebeurtenis verandert mijn leven. Door haar vroege overlijden besluit ik mijn leven anders  in te richten. Ik zeg mijn baan als secretaresse op en begin aan de opleiding “Professioneel Weddingplanner”. Hiermee betreed ik een branche, die ik nog niet ken. Regelen en organiseren is voor mij het leukste dat er is.

Ik maak kennis met de magische bruiloftenwereld, bezoek toffe locaties en maak kennis met de leukste leveranciers. Ik hoor woorden waar ik nog nooit van heb gehoord zoals “centerpiece” en “backdrop” en zelfs het woord “foodtruck” is dan bij mij nog niet zo bekend.

Een jaar lang begeleid ik stagebruidspaar N+JW. Ik ben hun super dankbaar voor deze ervaring. Na het behalen van mijn diploma start ik mijn eigen bedrijf “The Perfect Day”.

Na een bezoek aan de Kamer van Koophandel en het inrichten van mijn kantoor begint het pas. Het opzetten van algemene voorwaarden, het opstellen van contracten en het afsluiten van verzekeringen. Door de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming(AVG) moet er nog veel meer worden geregeld.

En dan is het zover! Samen met mijn collega weddingplanner Sheila mag ik meewerken aan een paar bruiloften met leuke mensen op mooie locaties. De bruidsparen zijn super tevreden! Wat voelt dat fijn. Ik hoop nog veel bruidsparen te mogen helpen. Weddingplannen is een mooie job!

Wil jij ook een zorgeloze bruiloft?

Festivalbruiloft

Rotterdam is de festivalstad van Nederland, maar hoe leuk is het om je eigen bruiloft als een festival te organiseren?

Festivalbruiloft

Collega weddingplanner Shiela vroeg mij mee te werken aan een festivalbruiloft op een groot stuk grasland bij een boerderij in Rockanje. Er komt namelijk nogal wat bij kijken om zoiets te organiseren. Alle spullen moeten worden aangeleverd en voorzieningen moeten worden aangelegd.

De opbouw start met het opzetten van een grote stretchtent. Zo hebben de DJ en de bar een plekje. Maar ook als het weer tegenvalt is er voor de bruiloftsgasten ruimte in de tent. Voor de zekerheid zijn er twee heaters en wijnvaten dienen als statafel. ’s Avonds doen de bellenblaas- en rookmachine ook hun best in de tent. Twee grote koelkasten zorgen dat alle dranken lekker koel blijven en in de vriezer zit ijs. Uiteraard kunnen we ook een kopje koffie en thee maken.

Voor de kinderen is er een grote trampoline en een springkussen, dat moet worden opgeblazen. De kinderen krijgen ook nog een aparte tafel waaraan ze, onder begeleiding van een oppas, kunnen knutselen. Voor extra gezelligheid staan er twee tipi tenten om in te spelen.

Verder zijn er over het hele terrein tafels, stoelen, strobalen en zitjes in bohemian style, opgeleukt met kaarsen, kussens en kleden. Er is een tafel zodat de getuigen kunnen zitten tijdens het zetten van hun handtekening en ook de ambtenaar krijgt een speciale “lessenaar”.

Ook de cateraar heeft zijn plek en op twee lange tafels en vanaf de barbecue kan vanaf 17.30 uur iets te eten worden gehaald. De toiletwagen staat zoveel mogelijk uit het zicht. De Porsche van het bruidspaar mag natuurlijk wel gezien worden;-)).

Bij aankomst krijgen de bruiloftsgasten een bandje om zoals dat gaat bij festivals. Als welkomstdrankje krijgen de gasten bubbels, die het bruidspaar zelf heeft uitgekozen en gekocht. Alle dranken en benodigdheden hebben zij de dag ervoor al naar de locatie gebracht.

Het bruidspaar zelf is op de trouwdag als eerste aanwezig. De zon is de hele dag  van de partij en de technomuziek schalt uit de boxen. De gasten genieten relaxt van hun sangria of een ander drankje tot de barbecue begint. Na het eten arriveren de avondgasten en ook zij krijgen hun festivalbandje om.

De Gemeente Westvoorne heeft toestemming gegeven om te trouwen tijdens het “festival” op zaterdagavond om 20.00 uur.

Bij de aanwezigheid van hun dag- en avondgasten klinkt het ja-woord  en gaat het feest los.

Dit bruidspaar kiest ervoor om veel dingen zelf te kopen, te halen en te plaatsen. Ook hebben zij het geluk dat vrienden een deel van hun privéterrein beschikbaar willen stellen.

Je kunt een festivalbruiloft laten verzorgen door een weddingplanner. Zij communiceert met alle leveranciers en maakt een planning. Zij zorgt dat iedereen op tijd zijn diensten of materialen aflevert en dat het uiteindelijke één geheel wordt.

Ik vind het super leuk om deze ervaring weer in mijn rugzakje te kunnen stoppen ;-))

 

 

 

Hoe vind ik de trouwlocatie die bij mij past?

Waar moet ik beginnen, er zijn zoveel locaties?

De organisatie van een bruiloft begint bij de locatie. Het is belangrijk te weten of jouw droomlocatie beschikbaar is op de gewenste datum. Pas als dat OK is kan je bij de Gemeente, waar je wilt gaan trouwen, de trouwdatum vastleggen.

Ga  op zoek naar een locatie die de sfeer al heeft die jij op jouw trouwdag wilt creëren. Stel je droomt van een romantische vaartocht op de Vecht in een nostalgische salonboot. De Vecht is niet echt in de buurt en een salonboot past misschien niet in het budget. Als je graag water bij je bruiloft wilt betrekken ben je in ons land helemaal op de juiste plek.

Ook in Zuid-Holland is het mogelijk om een locatie te vinden, die een salonboot beschikbaar heeft. Vervolgens zoek je dan naar een mooi binnenwater waar gevaren kan worden. Je kan ook kiezen voor een geweldig entree als bruidspaar zoals een aankomst per boot bij de trouwlocatie, die prachtig aan het water ligt.

Er zijn ook locaties, die met hun inrichting het water en de scheepvaart in hun interieur laten terugkomen. Ook kan je met allerlei details de gewenste sfeer uitstralen. Dit kan je al vanaf het begin toepassen bij de save-the-date kaarten of de uitnodigingen.

Als de locatie voldoet aan de sfeer, die je voor ogen hebt is er vaak niet veel extra decoratie nodig. Als dan ook de juiste meubelen al aanwezig zijn en in het thema passen hoef je die niet extra te huren.

The Perfect Day watertaxi

Welk budget is er beschikbaar voor de locatie?

Het is belangrijk te bepalen hoeveel geld je aan de locatie wilt uitgeven zodat je weet in welke prijsklasse je moet gaan zoeken.

Stel je hebt €10.000,= beschikbaar. Je hebt ongeveer 25 daggasten en je verwacht 85 gasten op het feest. Je houdt geen receptie en je viert jouw trouwdag op één locatie.

Je bent dan ongeveer de helft van het budget kwijt voor de locatie en het eten en drinken voor jouw gasten. Je moet dan denken aan een buffet of een barbecue. Voor een uitgebreid diner moet je op een ruimer budget rekenen. Een kasteel, landgoed of top trouwlocatie zal een hoger bedrag vragen.

Uiteraard  maakt het ook uit hoeveel uren er tussen de ceremonie en het diner zitten. Hoe meer uren hoe meer tijd er is om iets te drinken of te eten en je wilt je gasten natuurlijk goed verzorgen.

Maar maak je geen zorgen! Voor ieder budget is een locatie te bedenken.

The Perfect Day spaarvarken

Heb jij de trouwlocatie van je dromen gevonden?

Opeens realiseer je jezelf dat je het erg leuk zou vinden als je tante Beth ook kan komen. Maar hoe is het eigenlijk met de bereikbaarheid van de locatie als je geen eigen auto hebt? Is de locatie bereikbaar met het openbaar vervoer en hoe lang is zij dan onderweg?

O ja en kan opa de trap wel op? Is er ook een lift? Hoeveel parkeerplaatsen zijn er beschikbaar en zijn de toiletten wel goed bereikbaar. Soms zijn de toiletten op de 1e etage en jouw feest op de begane grond. Niet handig! Kortom heb jij aan al die praktische zaken gedacht bij je bezoek aan die mooie locatie?

The Perfect Day boomhut

Wil jij ook heerlijk buiten trouwen?

Je huwelijk staat gepland midden in de zomer in juli. Verzekerd van een mooie warme, zonnige dag! De dag begint fantastisch! Er komt een gave auto de straat inrijden. In deze auto rijdt jouw lief en hij komt je ophalen. Vandaag is jullie trouwdag. Je toekomstige man is onder de indruk van jouw verschijning en samen vertrekken jullie naar een romantische tuin voor een trouwrapportage.

Die ochtend heeft de weddingplanner al maatregelen genomen en gezorgd dat de ceremonie wordt verplaatst van buiten naar binnen. Het heerlijke zonnetje gaat namelijk plaats maken voor buien. Je gaat ontspannen foto’s maken en genieten van elkaar want je weet alles is goed geregeld. Heb jij ook een alternatief voor als het weer een beetje tegenvalt?

The Perfect Day bruiloftstent

Begin alvast met het maken van een mood board. Knipsels uit bladen, stukjes stof, kleurkaarten van de bouwmarkt enz. Uiteraard kan je ook een digitaal board maken. Succes!

 

Save the date

The Perfect Day save the date kaart
fotograaf Steven Konings

Vind jij ook dat typisch iets is wat is komen overwaaien uit de USA?

Toch kan het handig zijn. Wanneer je trouwt in de vakantieperiode of rond de feestdagen of als je echt zeker wilt weten dat de gasten, die voor jou belangrijk zijn, erbij kunnen zijn.

Verstuur de kaarten wanneer de locatie definitief is en de trouwdatum ook echt bij de Gemeente is vastgelegd. Dit kan al een jaar voor de bruiloft zijn.

Met deze kaarten kan je alvast de sfeer van de bruiloft uitstralen en jullie gasten enthousiast maken. Als weddingplanner vind ik het erg mooi als de save-the-date kaarten, uitnodigingen, naamkaartjes, menukaarten, tafelkaarten enz. allemaal in dezelfde stijl zijn. De stijl van jouw bruiloft.

Om kosten uit te sparen zou je voor een digitale save-the-date kaart kunnen kiezen.

Ga jij een save the date kaart versturen?